Fri leverans   |   30 dagars ångerrätt
  • Vanliga frågor
    • Beställningsfrågor
    • Betalning, kampanjer och kuponger
    • Produkter, varumärken & lager
    • Returer & återbetalningar
    • Leverans och frakt
    • Teknisk
  • FRAKT OCH RETURER
    • Returinstruktioner
    • Frågor
  • Kontakta
  • Beställningsfrågor
  • Betalning, kampanjer och kuponger
  • Produkter, varumärken & lager
  • Returer & återbetalningar
  • Leverans och frakt
  • Teknisk
  • Returinstruktioner
  • Frågor

Så här returnerar du en produkt

Step 1 Förpacka försiktigt din produkt, helst i samma förpackning som du har fått den i. Observera att alla returnerade varor ska skickas i sitt ursprungliga skick och inkludera originaltillbehör, t.ex. rengöringsduk, fodraler, manuler etc.
Step 2 Fyll i returschemat och inkludera den i ditt paket. Det är väldigt viktigt att ta med denna blankett med din produkt i ditt paket så att vi kan behandla din retur så snart den kommer till vårt lager.
Behöver du en returschema? Ladda ner det här.
Step 3 När du har packat upp är allt du behöver göra för att lämna in din retur till ditt lokala postkontor eller budfirma och skicka tillbaka det till oss på vår samlingspunkt i:

eyerim - Petra Ptackova Markmandsgade 4, 3.th, 2300 Copenhagen S Denmark
Använder du en leveransmetod som kräver ett kontaktnummer? Ta kontakt med vårt kundservice team som hjälper dig i det här fallet.

*Förpacknings- och leveransmetoden du använder måste vara säker. Vi tar inte ansvar för produkter som är skadade eller förlorade på vägen tillbaka till oss.
Step 4 Ge det lite tid. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar från den dag du skickar den för din retur att levereras och bearbetas tillbaka i vår samlingspunkt.

Step 5 Så snart vi har fått din retur och inspekterat den i vårt lager, skickar vi dig ett mail för att meddela dig.
Strax därefter kommer din återbetalning att initieras. Observera att det tar 2-5 arbetsdagar tills pengarna är synliga tillbaka på ditt bankkonto beroende på betalningsmetod, kontotyp eller banken policy.

Beställningsfrågor

  • Hur kan jag kontrollera min orderstatus?

    Beräknad leveranstid för din beställning finns alltid i din orderbekräftelsemail och baseras på arbetsdagar (helger, helgdagar räknas inte).

  • Jag har inte fått orderbekräftelsen, är allt OK?

    Om du inte hittar din orderbekräftelse i din inkorg följer du stegen nedan:

    • Se till att du kontrollerar Spam-inboxen eller Kampanjer i inkorgen
    • Kontrollera om du har slutfört din beställning korrekt (framgångsrik betalning)

    Om du fortfarande inte kan hitta din orderbekräftelse finns risken att du har angett en felaktig e-postadress eller att din betalning inte lyckades behandlas. Vänligen isåfall kontakta vår kundtjänst så kommer de att hjälpa dig.

  • Kan jag ändra min beställning efter att jag har lagt den?

    Vi kan inte göra några ändringar när du har lagt in din beställning. Det gäller även om du önskar ändra modellfärg / storlek, leveransmetod eller betalningsmetod.

    Alternativt kan du avbryta din beställning och placera en ny så länge den är under behandling.

    Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta vårt kundservice team med ditt ordernummer och meddela orsaken till din makulering. Vi kommer att behandla din avbeställning så fort vi kan och skicka en bekräftelse på din begäran. 

  • Vad ska jag göra om min spårningskod inte fungerar?

    Med vissa leveranstjänster kan det ta 1 - 4 dagar för att spår-informationen ska aktiveras.

    Om din spårningsinformation inte har uppdaterats inom den här perioden, eller om ditt paket har fastnat, kontakta vår kundtjänst, så att vi kan hjälpa dig vidare. 

  • Kan jag avbryta min beställning efter att jag har lagt den?

    Om din beställning ännu inte har skickats, vänligen kontakta vårt kundservice team med ditt ordernummer och meddela orsaken till din avbeställning.

    Vi kommer att behandla din makulering så fort vi kan och skicka en bekräftelse på ditt begäran. Om du avbryter din beställning kan det ta upp till 1-3 bankdagar innan pengarna reflekteras på ditt konto, altenrativt krediteras fakturan.

  • Kan jag avbryta min beställning när den har skickats till mig?

    Vi kan inte avbryta din beställning när den redan har skickats till dig.

    Om du vill avbryta din leverans rekommenderar vi att du kontaktar leveransföretaget som kommer att leverera ditt paket till dig i ditt land och be dem omdirigera ditt paket tillbaka till avsändaren. Om de inte behandlar din förfrågan under tiden kan du vägra hämta ut paketet vid ankomst och den kommer automatiskt att returneras till oss efter cirka 14 vardagar.

    När vi mottagit ditt paket kommer vi att kontakta dig och bearbeta din återbetalning om du betalat i förskott.

  • Hur kan jag avbryta min order?

    Hur du kan avbryta din beställning beror på din nuvarande orderstatus.

    Om din beställning ännu inte har levererats, vänligen kontakta vårt kundservice team med ditt ordernummer och meddela orsaken till din avbeställning. Vi kommer att behandla din makulering så fort vi kan och skicka en bekräftelse på din begäran.

    När din beställning redan har skickats kan vi inte längre avbryta din order. Vi rekommenderar därför att du kontaktar leveransföretaget som ska leverera ditt paket till dig i ditt land och be dem omdirigera ditt paket tillbaka till avsändaren. Om de inte behandlar din förfrågan under tiden kan du vägra paketet vid ankomsten och den kommer då att automatiskt returneras till oss.

    När vi mottagit ditt paket kommer vi att kontakta dig och bearbeta din återbetalning om du betalat i förskott.

  • Hur kan jag komma i kontakt med kundtjänsten?

    Vi strävar efter att göra din shopping hos eyerim smidigt och enkelt, men vi vet att du kanske har några ytterligare frågor.

    Förhoppningsvis hittar du svaren du letar efter. Men om du behöver kontakta oss är vi här för dig från måndag till fredag hela året runt. Om du vill komma i kontakt med oss, välj bara ett av kontaktalternativen nedan så vi kan hjälpa dig.

    email address   kontakta@eyerim.se

  • Jag fick en felaktig eller skadad vara, vad gör jag?

    Vi är beklagar om detta har skett. Vi gör vårt bästa för att förhindra en sådan situation och helst undvika några problem med felatkiga varor.

    Så fort du upptäcker ett fel, kontakta vårt kundservice med:
    • Ditt ordernummer
    • Felaktigt varans namn
    • En beskrivning av felet med bilder på modellnumret som står på skalmlängden.

    När vi har fått din skadade eller felaktiga produkt, kommer vi att återbetala kostnaden för din fraktkostnad och skicka dig en ersättningsprodukt / återbetala dig så fort vi kan.

  • Jag fick en felaktig vara i min beställning, vad gör jag?

    Vi är mycket ledsna om det någonsin händer med dig. Vi gör vårt bästa för att förhindra en sådan situation och vi vill ggenast undvika några problem med felaktiga varor.

    Vänligen kontakta vårt kundtjänstteam med ditt ordernummer och namnet på felaktig vara.

    Vi återkommer med ytterligare instruktioner och skickar dig en ersättningsprodukt så fort vi kan.

  • Kommer ni att skicka en faktura på min beställning?

    Vi utfärdar en faktura med varje beställning.

    Din faktura är alltid bifogad i ditt bekräftelsemail när din beställning skickas. Vi bifogade det också i pappersform i ditt paket.

  • Kan jag handla som företag på faktura?

    Detta sätt att handla är för närvarande inte optimerat på vår hemsida och du kan inte välja alternativet" "butik som företag" "alternativ i kassan.

    För att handla som företag, följ stegen nedan:
    • Placera din beställning som vanlig kund
    • När du har fått ditt orderbekräftelsemail, kontakta vår kundtjänst och fråga dem om att ändra din faktureringsinformation
    • Glöm inte att inkludera din fullständiga företagsadress och momsnummer i e-postmeddelandet, så att vi kan uppdatera din faktureringsinformation omedelbart
    • Din faktura kommer att skickas till dig via e-post eller inuti ditt paket när din beställning har levererats

  • Vad händer om något inte är rätt på orderfakturan?

    Om du har några problem med din faktura som du har fått från oss eller klarna, kontakta gärna vår kundtjänst för mer information. 

  • Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?

    Min följesedel saknas i paketet. Oroa dig inte - du kan hitta en eletronisk version av din faktura i din bekräftelsemejlet.

    Alternativt kan du logga in på ditt konto hos klarna och få en översikt på dina aktiva fakturor från portalen på din sida - http://my.klarna.com

  • Jag har avbrutit min beställning - när återbetalas summan?

    När du avbryter ordern kommer pengarna att bli tillgängliga för dig igen. När din återbetalning har påbörjats tar det 2-5 arbetsdagar tills pengarna är tillbaka på ditt bankkonto. Det kan dock variera beroende på ditt kreditkort, kontotyp och bankens policy.

  • Kan jag få en återbetalning om priset har förändrats?

    Som ett online-företag ändras våra priser som svar på vår marknadsföringsaktivitet, lager och efterfrågan från kunder. I det här fallet kommer vi inte att kunna återbetala mellanskillnaden.

Frågor

  • Är det möjligt att returnera glasögonen jag fått?

    Ja, absolut. Tack vare vår 30-dagars ångerrätt, handlar du utan risk.

    Om den produkt du beställt inte uppfyller dina förväntningar eller inte passar ditt ansikte, kan du skicka tillbaka den till oss inom 30 dagar efter att ha mottagit det.

    För att se våra returinstruktioner, klicka här.

  • Hur returnerar jag min order?

    Allt som du behöver göra är att försiktigt försegla ditt föremål, helst i samma förpackning som du har tagit emot den i, och skicka tillbaka den till vår samlingspunkt i Denmark.

    För att se våra fullständiga stegvisa returinstruktioner, klicka här.

  • Vad är era allmänna returpolicyn?

    Om du vill returnera en felaktig eller felaktig vara, vänligen klicka här så vi kan få det här sorterat för dig. Om du behöver en ny returschema, vänligen klicka här.

    Vill du returnera något? Inga problem!
    • Du kan returnera något föremål för återbetalning, inom 30 dagar efter mottagandet av din ursprungliga order.
    • Om du vill ha en annan storlek eller färg, vänligen returnera ditt oönskade föremål och lägg en ny order.
    • Det finns inget behov av att meddela att du returnerar något, bara fyll i returschemat i ditt paket och bifoga det innan du returnerar.
    • Vi återbetalar summan som du betalade i samband med din beställning.
    • Vi kan inte återbetala kostnaden för delar som är anpassade enligt individuella krav. För receptglas som beställs med styrka, kan vi bara återbetala kostnaden för bågen.
    • Returen är ditt ansvar tills de når vårt lager, så se till att de är packade på rätt sätt och inte kan skadas på vägen!
    • Föremålet måste returneras i sin originalförpackning som innehåller saken och alla tillbehör du fått och alla äkthetsmärken och tillverkarens tätningar måste ändå vara fästade.
    • Om det är osannolikt att ett föremål returneras till oss i ett olämpligt skick eller utöver 30-dagars ångerrätt, kan vi behöva skicka tillbaka det till dig.
    • Vi är inte ansvariga för några objekt som returneras till oss av misstag. Om du vill att dessa returneras till dig, kan vi begära att du täcker fraktkostnaden.
    • Beroende på alternativen i ditt land ansvarar du för kostnaden för att returnera några föremål.
    • Förpacknings- och leveransmetoden du använder måste vara säker. Vi tar inte ansvar för produkter som är skadade eller förlorade på väg tillbaka till oss. Var god, spara kvitton och ta gärna en bild på paketet som du skickar tillbaka.

    För att se våra returinstruktioenr, klicka här

  • Hur ska jag fylla i returschemat?

    Det är enkelt! Följ bara anvisningarna på schemat, se till att du skriver ner allt korrekt. Vi behöver dessa detaljer för att behandla din retur. När det är allt fyllt ut, inkludera schemat i paketet med de varorna du returnerar.

    Här är en liten snygg bild på hur det ska göras:
    how to use discount voucher

  • Kan jag returnera en vara för byte istället för återbetalning?

    Vi kan inte erbjuda ett byte på returartiklar och alla returnerade artiklar kommer automatiskt att makuleras och återbetalas vid ankomst

    Om du vill beställa en annan storlek, färg eller en helt annan modell så är du välkommen att placera en ny order på vår hemsida.

  • Återbetalar ni returkostnaden om jag returnerar något?

    Du måste stå för kostnaderna för att returnera produkten. Men dina returkostnader återbetalas under vissa omständigheter, till exempel om du får felaktig eller skadad produkt.

    Tyvärr kan vi inte återbetala kostnaden för delar som är anpassade enligt individuella krav. För receptglas återbetalas kostnaden för bågen. 

  • Återbetalas kostnaden för receptglas?

    Tyvärr kan vi inte återbetala kostnaden för delar som är anpassad enligt individuella krav. För glasögonbågar som beställs med receptglas kan vi bara återbetala kostnaden för bågen.

    Om du önskar behålla dina receptglas rekommenderar vi att du går till en optiken som kan avmontera glasen innan du skickar tillbaka ditt paket Vi rekommenderar dock att du inte återanvända dessa styrkeglas med andra bågar eftersom de är skräddarsydda för den specifika bågen och kan skada bågformen.

  • Har ni mottagit min retur?

    När din retur har mottagits och inspekterats av oss skickar vi ett mejl med en returbekräftelse. Det kan ta cirka 10 vardagar från dagen paketet har mottagits innan vi behandlar din retur.

    Om möjligt, se till att du får bevis på returkvittot från ditt postkontor och håll det säkert tills din retur har behandlats så att du kan följa upp och hålla ett öga på det tills det når oss.

  • Jag returnerade en produkt och återbetalningssumman är felaktig.

    Vi är verkligen ledsna om vi gjorde ett misstag. Vänligen kontakta vårt kundtjänstteam så att vi kan sortera ut det för dig.

    Observera dock att vi inte kan återbetala kostnaden för receptglas eller överföringsavgifter.

  • Vad händer om jag glömde att ta med min returschema i paketet?

    Oroa dig inte - vårt returteam kommer troligtvis att identifiera din order med ditt namn så vi vet att paketet är ditt.

    När din beställning har behandlats och inspekterats av oss skickar vi dig ett mail för att meddela att allt är okej och du kan vänta på din återbetalning under de kommande dagarna.

  • Hur lång tid tar det för att se återbetalningen på mitt konto?

    När din återbetalning har behandlats tar det normalt 2-5 arbetsdagar för pengarna att reflekteras på bankkontot. Det kan dock variera beroende på ditt kreditkort, kontotyp och bankens policy.

  • Jag fick en felaktigt eller skadad vara, vad gör jag?

    Vi är mycket ledsna om det någonsin händer dig. Vi gör vårt bästa för att förhindra en sådan situation och vi vill helst undvika några problem med felaktiga varor .

    Så fort du upptäcker ett fel, kontakta vårt kundservice team med:
    • Ditt ordernummer
    • Felaktiga varans namn
    • En beskrivning av felet med bilder.

    När vi har fått din skadade eller felaktiga produkt, kommer vi att återbetala kostnaden för din fraktkostnad och skicka dig en ersättningsprodukt / återbetala dig så fort vi kan. 

  • Kan jag returnera en vara personligen?

    För tillfället kan vi inte behandla några fysiska returer. Vänligen följ våra returinstruktioner och skicka din retur till oss med postnord som ett rekommenderat brev.

    Vi skickar dig ett mail när vår returavdelning behandlar ditt paket och inspekterar din retur. 

  • Hur kan jag åberopa 2 års garantin?

    För att kunna bedöma om felet är under garantin, vänligen skicka oss bilder och en beskrivning av felet på kontakt@eyerim.se och vi kommer att komma i kontakt med ytterligare instruktioner.

    När din vara kommer fram till oss skickar vi det till tillverkaren för garantikontroll. Observera att processen kan ta upp till 30 dagar.
     
    Om felet täckts av garantin*, kommer vi att ersätta det med en felfri produkt och skicka den till dig gratis. Om du inte vill ha en ersättningsvara eller om produkten inte längre är tillgänglig, behandlar vi en återbetalning. Observera att om det finns varor som vi för närvarande inte har i lager, kan det ta längre tid innan vi skickar din ersättningsprodukt till dig.

    * Garantin täcker alla tillverkningsfel. Garantin täcker inte skador på bågen eller receptglas/lins som orsakas av vanliga dagliga slitage (t ex repor) och skador som uppstår på grund av felaktig användning eller olycka.

  • Hur kan jag få en ny returschema?

    Oroa dig inte, du kan printa ut en ny här.

    Följ bara anvisningarna på returschemat, se till att du skriver ner allt korrekt. Vi behöver dessa detaljer för att behandla din retur. När allt är utfyllt, inkludera schemat i ditt paket med de andra produkter du återvänder. 

Betalning, kampanjer och kuponger

  • Hur kan jag betala för min order?

    Online-betalningar med eyerim sker blixtsnabbt och vi tar din säkerhet väldigt seriöst, därför är dina uppgifter säkra hos oss. Alla transaktioner behandlas via en krypterad betalningsgateway och vi använder branschledande säkerhets- och bedrägeribekämpningssystem.

    Du kan använda någon av de betaltyper som anges nedan för att betala för din beställning:
      • Klarna

  • Hur använder jag en rabattkod på er webbplats?

    Du måste ange koden exakt som den gavs / annonseras till dig, utan några mellanslag. Skriv eller kopiera och klistra in koden i rutan "Rabattkod" enligt nedan:
    how to use discount voucher

    När du har skrivit in koden klickar du på "APPLICERA" och det lägger till koden i din order. När koden har tillämpats på din beställning ser du att rabattvärdet och summan på din beställning har ändras för att återspegla koden.
    how to use discount voucher

    Du måste ange rabattkoden när du checkar ut eftersom den inte kan tillämpas senare.

  • Varför fungerar inte min rabattkod?

    Om du upptäcker att din rabattkod inte fungerar kan du kontrollera nedan:
    • Du kan bara använda en rabattkod per order.
    • Eftersom våra rabattkoder varierar så gör villkoren för var och en, så se till att du kontrollerar när du får koder. Koder kan bara vara giltiga för vissa produkter och de flesta koderna kommer att ha ett utgångsdatum. Du borde kunna hitta villkoren på samma plats som du hittade koden, oavsett om det är via ett email eller på vår hemsida.

    Om din rabattkod fortfarande inte fungerar efter att du har kontrollerat alla ovanstående, vänligen kontakta vårt kundtjänstteam som ger så mycket detaljer som möjligt om problemet, inklusive skärmdumpar av eventuella felmeddelanden du får och vad du har gjort hittills. 

  • Kan jag använda min rabattkod igen när jag har avbrutit eller returnerat min beställning?

    Om du använder en rabattkod och sedan avbryter eller returnerar din beställning av någon anledning kan du använda samma rabattkod i din nästa order om:
    • Denna kupongkod har inte löpt ut än
    • Denna kupong är giltig för den produkten du väljer

    Du kan inte tillämpa kupongkoder som gäller endast för 1: a beställning, eller kupongkoder vars användarvillkor inte matchar ditt val av andra produkter.

  • Jag har inte fått min välkomstrabattkod när jag anmält mig till ert nyhetsbrev.

    Har du anmält dig till vårt nyhetsbrev? Du borde få din välkomstkupongkod direkt.

    Om du inte har fått din välkomstrabatt, vänligen kolla nedan:
    • Kontrollera din "Spam" -avsnitt i din inkorg.
    • Se till att du inte angav felaktig e-postadress när du registrerade dig. Det enklaste sättet att checka är att anmäla dig igen och vänta om din välkomstkupong anländer.

    Om du fortfarande inte hittar din välkomstkupongkod efter att du har kontrollerat alla ovanstående, vänligen kontakta vårt kundtjänstteam som ger så mycket information som möjligt om problemet. 

  • Kan jag betala med avbetalning på er hemsida?

    Tyvärr är denna betalningsmetod för närvarande inte tillgänglig på vår hemsida.

  • Kan jag använda mer än en rabattkod på min beställning?

    "Använder du en rabattkod på din beställning? Du kan bara använda en per order.

    För mer information om hur man applicerar en rabattkod på vår hemsida, klicka här.

  • Jag glömde att tillämpa en rabattkod i kassan, vad gör jag?

    Du måste ange rabattkoden i din inkorg i kassan eftersom den inte kan tillämpas senare.

    Om du fortfarande vill använda koden på din beställning måste du avbryta din beställning och lägga till en ny på hemsidan. För mer information om orderavbeställning, klicka här

  • Var kan jag få en rabattkod som jag kan använda på min beställning?

    Jodå! Vi vet att våra kunder älskar bra erbjudanden och specialerbjudanden.

    Vi föreslår att du kolla på vår hemsida, vi har ofta riktigt bra långsiktiga kampanjer som körs på specifika märken, glasögonbågar eller särskilda kollektioner.

    Om det är en rabattkod du är ute efter skickar vi rabattkoder till våra kunder i våra nyhetsbrev. Ibland ser du en kod på vår Facebook-sida eller banners på vår hemsida också. Och för giveaways, spana in vår Instagram.

  • Kan jag göra ett momsfritt köp på er webbplats?

    I enlighet med våra försäljningsvillkor säljer vi enbart till privatpersoner - därför accepterar vi inte momsfria köp.

Så här returnerar du en produkt

Step 1 Förpacka försiktigt din produkt, helst i samma förpackning som du har fått den i. Observera att alla returnerade varor ska skickas i sitt ursprungliga skick och inkludera originaltillbehör, t.ex. rengöringsduk, fodraler, manuler etc.
Step 2 Fyll i returschemat och inkludera den i ditt paket. Det är väldigt viktigt att ta med denna blankett med din produkt i ditt paket så att vi kan behandla din retur så snart den kommer till vårt lager.
Behöver du en returschema? Ladda ner det här.
Step 3 När du har packat upp är allt du behöver göra för att lämna in din retur till ditt lokala postkontor eller budfirma och skicka tillbaka det till oss på vår samlingspunkt i:

eyerim - Petra Ptackova Markmandsgade 4, 3.th, 2300 Copenhagen S Denmark
Använder du en leveransmetod som kräver ett kontaktnummer? Ta kontakt med vårt kundservice team som hjälper dig i det här fallet.

*Förpacknings- och leveransmetoden du använder måste vara säker. Vi tar inte ansvar för produkter som är skadade eller förlorade på vägen tillbaka till oss.
Step 4 Ge det lite tid. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar från den dag du skickar den för din retur att levereras och bearbetas tillbaka i vår samlingspunkt.

Step 5 Så snart vi har fått din retur och inspekterat den i vårt lager, skickar vi dig ett mail för att meddela dig.
Strax därefter kommer din återbetalning att initieras. Observera att det tar 2-5 arbetsdagar tills pengarna är synliga tillbaka på ditt bankkonto beroende på betalningsmetod, kontotyp eller banken policy.

KUNDSERVICE

Vår kundtjänst finns här för dig varje dag. Vi läser alla mejl och återkommer inom 24 timmar.

Returadress:

eyerim - Petra Ptackova
Markmandsgade 4, 3.th,
2300 Copenhagen S
Danmark

Registrerad säte adress:

eyerim s.r.o
Brezová 2055/22
Spišská Nová Ves 
052 01, Slovensko

COMPANY ID: 47 970006
VAT EU: SE502077783401

Företaget är registrerad i
Handelsregistret upprätthållet av
District Court Košice, section Sro,
insert 36601/V.

Produkter, varumärken & lager

  • Kan jag få mer information era produkter?

    Vi försöker ge dig så mycket användbar information som möjligt om alla produkter, inklusive:
    • Produktfunktioner
    • En detaljerad beskrivning
    • Olika produktbilder
    • Hur storleken fungerar

    Det finns en sektion på varje produktsida precis nedanför bilderna där du kan hitta detaljer om material-, färg- och storleksinformation, såsom vad som är de exakta dimensionerna av ramarna. Det finns också vår snabba storlek guide på varje produktsida som kan hjälpa dig att ta reda på vilken storlek som passar ditt ansikte perfekt. 

  • Hur kan jag söka efter en viss produkt eller ett varumärke på er hemsida?

    Vet du exakt vad du letar efter? Om du skriver in det i sökfältet högst upp på sidan och klickar på förstoringsglaset. Vår smarta sökruta hjälper dig att hitta den så enkelt!

    Du kan även bläddra efter produktkategori med flikarna högst upp på denna sida och bara söka solglasögon, receptglas eller sportsamlingar. Håll bara över dem och du kan välja vilken typ av objekt du vill titta på baserat på kön, märke, ramform, sportstyp eller lagerstatus.

    Vi har också en fullständig lista över de märken vi erbjuder, som du kan bläddra för att se om vi har din favorit. Chansen är vi med över 80 märken och tusentals solglasögon, glasögonbågar och skidglasögon som är tillgängliga!

    Hittade vad du vill ha? Lägg till den i din varukorg och när du är färdig med shoppingen, Följ instruktionerna på skärmen för att slutföra din beställning. 

  • Hur kan jag använda Magic mirror?

    Online shopping för glasögon kommer att förändra ditt liv med vår Magic mirror. Välj bara ditt favoritpar av solglasögon eller glasögon, klicka på den virtuella spegelknappen i det nedre högra hörnet av bilden, sätt på din webbkamera eller ladda upp en bild av din online och här går du.

    Om du vill se valet av alla tillgängliga objekt för virtuellt spegeltryck, klicka här.

    Tyvärr är inte alla objekt tillgängliga för virtuell provning just nu. I så fall kan vår Storleksguide komma till nytta.

  • Har ni en butik som jag kan besöka?

    Vi är enbart en onlinebutik och du kommer inte hitta hos hos närmsta köpcentrum.

    Vi fokuserar vårt arbete på att erbjuda "allt under ett tak" - från alla favoriter som Ray-Ban till oberoende märken, från funktionella sportglasögon till utsökta designartiklar. Vi erbjuder dig hundratals nya produkter och de senaste glasögon-samlingarna varje vecka tillsmmans med nyheter och tips.

    Du behöver inte oroa dig för öppnings- och stängningstider eller försöker boka ett möte hos oss - bara bläddra på vår hemsida från ditt hem och börja shoppa.

    Vi erbjuder gratis frakt till alla EU-länder. Tack vare vår 30-dagars ångerrätt handlar du utan risk. Alla våra produkter är 100% äkta och levereras med 2 års garanti. 

  • Kan beställa en produkt som inte finns tillgänglig på er hemsida?

    Våra erbjudanden uppdateras ständigt baserat på tillgänglighet och lagernivå hos våra leverantörer. Det innebär emellertid också att många varor försvinner från vår hemsida, särskilt under högsäsong och ersätts av andra. Lyckligtvis arbetar vi direkt med marknadsledare inom glasögonindustrin och vi tar erbjuder dig hundratals nya produkter, bästsäljare och de senaste glasögon-samlingarna varje vecka, så stay tuned om du fortfarande inte hittar det perfekta paret.

  • När blir en slutsåld produkt tillgänglig igen?

    Vi har för tillfället inte möjlighet att låta dig veta om en slutsåld vara finns i lager igen. När samlingarna kommer och går, slutas många saker att bli producerade vid någon tidpunkt och nya samlingar ersätter dem.

    Du kan leta efter något liknande? Allt du behöver göra är att välja en av de kategorier som du är intresserad av. Sök till exempel på alla solglasögon och minska sedan valet genom att använda våra olika filter på vänster sida på vår katalogsida. Baserat på linsfärg, bågform, material eller några speciella egenskaper kan du hitta det du letade efter. 

  • Är produkterna äkta?

    Ja, utan det minsta tvivel.

    Alla produkter som säljs på eyerim är 100% autentiska. Varje modell levereras i sin ursprungliga förpackning tillsammans med alla tillbehör. Om det tillhandahålls av tillverkaren, kommer äkthetsintyget också att finnas i förpackningen.

    eyerim är en officiell återförsäljare av Ray-Ban och alla andra märken som finns på vår hemsida. Vi arbetar direkt med marknadsledare inom glasögonindustrin som Luxottica eller Safilo som har producerat varumärken som Ray-Ban, Oakley, Prada, Tommy Hilfiger, Michael Kors och många fler i årtionden i Italien. Ta reda på mer.

    Dessutom har vårt team tagit hand om människors ögon över hela Europa i mer än tre år, och erbjuder designer solglasögon och glasögonbågar till mer än 80 världsberömda varumärken och det tror vi inte skulle vara möjligt om vi erbjöd falska produkter, eller hur? Hos eyerim arbetar vi hårt för att leverera 100% tillfredsställelse och vi lovar ingenting annat än kvalitet, hög standard och utmärkt service till alla våra kunder.

  • Inkluderas fodral och en rengöringsduk med mina glasögon?

    Varje produkt som du köper hos eyerim levereras i sin ursprungliga förpackning tillsammans med alla tillbehör som tillverkaren tillhandahåller.

    Flera varumärken och samlingar inkluderar hårda eller mjuka fodral och rengöringsduk i originalförpackningen. Vissa saker kan emellertid innefatta en textilpåse, som i grunden är som en skyddshölje och rengöringsduk.

    Vi kan inte i förväg bestämma vilken färg eller typ av fodral som dina glasögon kommer levereras i. Detta bestäms av tillverkaren. 

  • Var hittar jag en lista över alla de märken ni säljer?

    Vi är stolta över att erbjuda designer solglasögon, glasögonbågar och skidglasögon till mer än 80 världsberömda varumärken. Du kan få en fullständig lista över alla varumärken som vi har i lager genom att klicka här.

  • Kan jag bli informerad när en vara blir tillgänglig igen?

    Vi har för tillfället inte möjlighet att meddela när en vara är kommer tillbaka i lager.

    Snabb produktsändning är viktig för oss och vi försöker alltid hålla de mest populära produkterna i vårt lager för dig oavsett vad. Men om du ser en vara på vår hemsida som är tillgänglig men inte i lager, så försöker vi naturligtvis försäkra dig om den snabbaste leveransen. I detta fall beräknas leveranstiden alltid på produktsidan bredvid produktbilden.

  • Var hittar jag storleksguiden?

    Vi vill aldrig skicka glasögon som inte passar ordentligt därför har vi våra snabbstorlekar tillgängliga på alla produktsidor. Klicka bara på fliken "Storlekar" nedanför bilden och försök vårt storleksguide med ett kreditkort. För de flesta människor är M den rätta storleken. Det är troligt att det kommer att vara rätt storlek för dig också.

    Det finns också andra sätt att se till att du väljer rätt storlek:
    • Genom att kontrollera storleken på din aktuella båge
    • Mät din nuvarande båge själv
    • Använda vårt kreditkortstrick
    • Prova vår Magic mirror

    Vill du veta mer? Klicka här

  • Hur vet jag att glasögonen passar mig?

    Att veta bara ett par grundläggande regler gör valet till rätt par både spännande och enkelt.

    Vi erbjuder olika sökfilter för att begränsa urvalet, men den viktigaste faktorn att tänka på är formen på ditt ansikte:

    Runda ansikten är vanligtvis så breda som de är långa med en rundad munlinje och rundade kindben. Kinderna är fulla och bredare än pannan. Vi rekommenderar rektangulära bågar, helst med starka linjer, för att synligt mjukna dina kindben. Halvram-bågar är ett utmärkt val för att visuellt förlänga ditt ansikte.

    Fyrkantiga ansikten har kindben, panna och mun av samma bredd. Du bör försöka med runda bågar, ovala bågar eller cateye-bågar som mjuknar käklinjen. Om du letar efter en rektangulär båge så se till att den har rundade kanter.
    Om ditt ansikte är längre än bredden (du har lång panna, hög kindben och avrundad minlinje), bör du prova bågar med maximal linsdäckning. Oversize bågar är ett bra val för dig. Detta kommer att ge en illusion av extra ansiktsbredd och hjälper till att bryta upp ansiktets längd
            
    Hjärtformade ansikten, även kända som triangelformade ansikten, kännetecknas av en bred panna och liten haka. Ditt val bör vara kvadratiska bågar eller rektangulära bågar för att balansera dina ansiktsdrag. Runda och ovala bågar passar också denna typ av ansikte.

    Ovala ansikten har kindben lite bredare än panna och haka, som liknar en äggs form. Ovala ansikten anses vara den perfekta formen och ska kunna bära de flesta ramstilar. Du är fri att experimentera med olika former. Viktig faktor är storleken.

  • Vad behöver jag veta om jag vill beställa glasögonbågar online?

    Det finns flera grundläggande regler som du kommer att komma över vår hemsida när du beställer glasögonbågar. Här är en kort beskrivning av dem alla nedan:

    Sphere (SPH) står för receptkraften i dioptrarna. Sphere indikerar hur mycket förstorings effekt dina linser måste ge för att rätta till din vision.

    Cylinder (CYL) är den mängd linsstyrka som behövs för att korrigera din astigmatism. Astigmatism är ett tillstånd där ditt hornhinna formas oregelbundet och orsakar suddig syn. Om ingen cylinder effekt anges i din glasögonrecept, har du ingen astigmatism och du bör lämna dessa rutor tomma när du beställer.

    Axel anger graden och riktningen för din astigmatism. Om ingen cylindereffekt anges i ditt glasögon recept, har du ingen astigmatism och du bör lämna dessa rutor tomma när du beställer.

    Pupillär avstånd (PD) är avståndet mellan pupillernas centrum, visat i milimeter. Pupilläravstånd används för att anpassa linserna över mitten av pupillerna för perfekt synklarhet. Har du problem med att hitta ditt PD-värde på ditt glasögonrecept? Använd vår PD linjal.


    Om något inte är klart för dig, vänligen kontakta vår kundtjänst med hjälp av en av kontaktalternativen nedan och vi återkommer till dig så snart som möjligt.

  • Kommer glasögonen med en garanti?

    Ja. Hos eyerim erbjuder vi vår egen 2 års garantiperiod för alla produkter.

    Varje tillverkare definierar garantin på ett annat sätt. Vissa varumärken är täckta för bara 6 månader, medan andra för upp till 24. Det finns tusentals olika villkor, definitioner och geografiska begränsningar. På eyerim vill vi begärnsa dig från att hantera dessa. Det är därför vi erbjuder vår egen 2 års garantiperiod.

    Garantin täcker alla tillverkningsfel* utan undantag. Garantin täcker inte skador på bågen eller linser som orsakas av vanliga dagliga slitage (t ex repor) och skador som uppstår på grund av felaktig användning eller olycka.

    * Tillverkningsfel är brister som uppstår vid tillverkningsprocessen och bristande överensstämmelse med tillverkarens standarder för den specifika produkten (defekta gångjärn, missfärgning etc.). Tillverkningsfel inkluderar inte konstruktionsfel som kan hänföras till produktdesignen i stället för tillverkningsprocessen. 

  • Erbjuder du en grossistrabatt för bulkköp?

    Eftersom vi är en exklusiv online-återförsäljare och officiell återförsäljare av alla märken på www.eyerim.se, säljer vi direkt till allmänheten - vi erbjuder därför inte bulkköp.

  • Erbjuder ni ersättningsdelar som skalmlängder eller linser på webbplatsen?

    Alla solglasögon, glasögonbågar eller skidglasögon vars ursprungliga förpackning innehåller eventuella reservdelar kommer att levereras till dig med alla tillbehör

    Men på eyerim säljer vi inte några reservdelar, till exempel skalmlängder, linser/glas eller näskuddar som en separat produkt. 

  • När börjar garantin att gälla?

    Om du har valt betalning med Klarna (kortbetalning eller faktura) påbörjas garantin från samma tidpunkt och datum du har mottagit din beställning. 

Returer & återbetalningar

  • Är det möjligt att returnera glasögonen jag fått?

    Ja, absolut. Tack vare vår 30-dagars ångerrätt, handlar du utan risk.

    Om den produkt du beställt inte uppfyller dina förväntningar eller inte passar ditt ansikte, kan du skicka tillbaka den till oss inom 30 dagar efter att ha mottagit det.

    För att se våra returinstruktioner, klicka här.

  • Hur returnerar jag min order?

    Allt som du behöver göra är att försiktigt försegla ditt föremål, helst i samma förpackning som du har tagit emot den i, och skicka tillbaka den till vår samlingspunkt i Denmark.

    För att se våra fullständiga stegvisa returinstruktioner, klicka här.

  • Vad är era allmänna returpolicyn?

    Om du vill returnera en felaktig eller felaktig vara, vänligen klicka här så vi kan få det här sorterat för dig. Om du behöver en ny returschema, vänligen klicka här.

    Vill du returnera något? Inga problem!
    • Du kan returnera något föremål för återbetalning, inom 30 dagar efter mottagandet av din ursprungliga order.
    • Om du vill ha en annan storlek eller färg, vänligen returnera ditt oönskade föremål och lägg en ny order.
    • Det finns inget behov av att meddela att du returnerar något, bara fyll i returschemat i ditt paket och bifoga det innan du returnerar.
    • Vi återbetalar summan som du betalade i samband med din beställning.
    • Vi kan inte återbetala kostnaden för delar som är anpassade enligt individuella krav. För receptglas som beställs med styrka, kan vi bara återbetala kostnaden för bågen.
    • Returen är ditt ansvar tills de når vårt lager, så se till att de är packade på rätt sätt och inte kan skadas på vägen!
    • Föremålet måste returneras i sin originalförpackning som innehåller saken och alla tillbehör du fått och alla äkthetsmärken och tillverkarens tätningar måste ändå vara fästade.
    • Om det är osannolikt att ett föremål returneras till oss i ett olämpligt skick eller utöver 30-dagars ångerrätt, kan vi behöva skicka tillbaka det till dig.
    • Vi är inte ansvariga för några objekt som returneras till oss av misstag. Om du vill att dessa returneras till dig, kan vi begära att du täcker fraktkostnaden.
    • Beroende på alternativen i ditt land ansvarar du för kostnaden för att returnera några föremål.
    • Förpacknings- och leveransmetoden du använder måste vara säker. Vi tar inte ansvar för produkter som är skadade eller förlorade på väg tillbaka till oss. Var god, spara kvitton och ta gärna en bild på paketet som du skickar tillbaka.

    För att se våra returinstruktioenr, klicka här

  • Hur ska jag fylla i returschemat?

    Det är enkelt! Följ bara anvisningarna på schemat, se till att du skriver ner allt korrekt. Vi behöver dessa detaljer för att behandla din retur. När det är allt fyllt ut, inkludera schemat i paketet med de varorna du returnerar.

    Här är en liten snygg bild på hur det ska göras:
    how to use discount voucher

  • Kan jag returnera en vara för byte istället för återbetalning?

    Vi kan inte erbjuda ett byte på returartiklar och alla returnerade artiklar kommer automatiskt att makuleras och återbetalas vid ankomst

    Om du vill beställa en annan storlek, färg eller en helt annan modell så är du välkommen att placera en ny order på vår hemsida.

  • Återbetalar ni returkostnaden om jag returnerar något?

    Du måste stå för kostnaderna för att returnera produkten. Men dina returkostnader återbetalas under vissa omständigheter, till exempel om du får felaktig eller skadad produkt.

    Tyvärr kan vi inte återbetala kostnaden för delar som är anpassade enligt individuella krav. För receptglas återbetalas kostnaden för bågen. 

  • Återbetalas kostnaden för receptglas?

    Tyvärr kan vi inte återbetala kostnaden för delar som är anpassad enligt individuella krav. För glasögonbågar som beställs med receptglas kan vi bara återbetala kostnaden för bågen.

    Om du önskar behålla dina receptglas rekommenderar vi att du går till en optiken som kan avmontera glasen innan du skickar tillbaka ditt paket Vi rekommenderar dock att du inte återanvända dessa styrkeglas med andra bågar eftersom de är skräddarsydda för den specifika bågen och kan skada bågformen.

  • Har ni mottagit min retur?

    När din retur har mottagits och inspekterats av oss skickar vi ett mejl med en returbekräftelse. Det kan ta cirka 10 vardagar från dagen paketet har mottagits innan vi behandlar din retur.

    Om möjligt, se till att du får bevis på returkvittot från ditt postkontor och håll det säkert tills din retur har behandlats så att du kan följa upp och hålla ett öga på det tills det når oss.

  • Jag returnerade en produkt och återbetalningssumman är felaktig.

    Vi är verkligen ledsna om vi gjorde ett misstag. Vänligen kontakta vårt kundtjänstteam så att vi kan sortera ut det för dig.

    Observera dock att vi inte kan återbetala kostnaden för receptglas eller överföringsavgifter.

  • Vad händer om jag glömde att ta med min returschema i paketet?

    Oroa dig inte - vårt returteam kommer troligtvis att identifiera din order med ditt namn så vi vet att paketet är ditt.

    När din beställning har behandlats och inspekterats av oss skickar vi dig ett mail för att meddela att allt är okej och du kan vänta på din återbetalning under de kommande dagarna.

  • Hur lång tid tar det för att se återbetalningen på mitt konto?

    När din återbetalning har behandlats tar det normalt 2-5 arbetsdagar för pengarna att reflekteras på bankkontot. Det kan dock variera beroende på ditt kreditkort, kontotyp och bankens policy.

  • Jag fick en felaktigt eller skadad vara, vad gör jag?

    Vi är mycket ledsna om det någonsin händer dig. Vi gör vårt bästa för att förhindra en sådan situation och vi vill helst undvika några problem med felaktiga varor .

    Så fort du upptäcker ett fel, kontakta vårt kundservice team med:
    • Ditt ordernummer
    • Felaktiga varans namn
    • En beskrivning av felet med bilder.

    När vi har fått din skadade eller felaktiga produkt, kommer vi att återbetala kostnaden för din fraktkostnad och skicka dig en ersättningsprodukt / återbetala dig så fort vi kan. 

  • Kan jag returnera en vara personligen?

    För tillfället kan vi inte behandla några fysiska returer. Vänligen följ våra returinstruktioner och skicka din retur till oss med postnord som ett rekommenderat brev.

    Vi skickar dig ett mail när vår returavdelning behandlar ditt paket och inspekterar din retur. 

  • Hur kan jag åberopa 2 års garantin?

    För att kunna bedöma om felet är under garantin, vänligen skicka oss bilder och en beskrivning av felet på kontakt@eyerim.se och vi kommer att komma i kontakt med ytterligare instruktioner.

    När din vara kommer fram till oss skickar vi det till tillverkaren för garantikontroll. Observera att processen kan ta upp till 30 dagar.
     
    Om felet täckts av garantin*, kommer vi att ersätta det med en felfri produkt och skicka den till dig gratis. Om du inte vill ha en ersättningsvara eller om produkten inte längre är tillgänglig, behandlar vi en återbetalning. Observera att om det finns varor som vi för närvarande inte har i lager, kan det ta längre tid innan vi skickar din ersättningsprodukt till dig.

    * Garantin täcker alla tillverkningsfel. Garantin täcker inte skador på bågen eller receptglas/lins som orsakas av vanliga dagliga slitage (t ex repor) och skador som uppstår på grund av felaktig användning eller olycka.

  • Hur kan jag få en ny returschema?

    Oroa dig inte, du kan printa ut en ny här.

    Följ bara anvisningarna på returschemat, se till att du skriver ner allt korrekt. Vi behöver dessa detaljer för att behandla din retur. När allt är utfyllt, inkludera schemat i ditt paket med de andra produkter du återvänder. 

Leverans och frakt

  • Hur lång är leveranstiden?

    Vi lagerhåller alla de mest populära produkterna direkt i vårt lager för att se till att de alltid kan skickas till dig direkt. Dessa produkter är lätt identifierbara på hemsidan - de är märkta med "i lager" och vi skickar dem inom 24 timmar.

    Resten är tillgänglig men inte i lager och vi skickar vanligtvis dem inom 11 arbetsdagar. Beräknad leveranstid för varje produkt nämns på motsvarande produktsida.

  • Kan jag spåra leveransen av min order?

    Självklart! Vi har pålitliga internationella leveranspartners över hela Europa och din beställning skickas alltid till dig med hjälp av en spårbar tjänst.

    När din beställning har skickats från vårt lager kommer du att få en leveransbekräftelsevia epost tillsammans med en spårningskod som du kan använda för att hålla koll på ditt paket. Klicka bara på din spårnings länk i det här mejlet för att se aktuell spårningsinformation. 

  • Vad ska jag göra om min spårningskod inte fungerar?

    Med vissa leveranstjänster kan det ta 1 - 4 dagar för att spår-informationen ska aktiveras.

    Om din spårningsinformation inte har uppdaterats inom den här perioden, eller om ditt paket har fastnat, kontakta vår kundtjänst, så att vi kan hjälpa dig vidare. 

  • Är frakt verkligen gratis?

    Ja. Eyerim erbjuder gratis leverans direkt till ditt närmsta postkontor för alla produkter. Frakten är dessutom helt gratis till alla EU-länder.

    Notera att returen sker på eget ansvar och bekostnad om du önskar skicka tillbaka produkten. 

  • Vilken fraktmetod använder du?

    Vi har pålitliga internationella leveranspartners över hela Europa och din beställning skickas alltid till dig med hjälp av en spårbar service och, naturligtvis, kostnadsfritt.

    Leveransservice kan variera beroende på betalningsmetod eller inköpsland och det presenteras alltid i din kassa. I Sweden levererar vi för närvarande med: GLS

  • Kan jag få mitt paket omdirigerat till en annan adress?

    På grund av allmän policy kan vi bara ändra din leveransadress om inte din order ännu har skickats. Om du vill uppdatera din leveransadress eller kontaktinformation vid denna tidpunkt, vänligen kontakta vårt kundtjänstteam och meddela din nya leveransadress.

    Om din beställning redan har skickats kan vi inte längre garantera några ändringar och vi rekommenderar dig att komma i kontakt med leveransbolaget som levererar ditt paket till dig i ditt land och be dem omdirigera ditt paket till önskad adress.

    De flesta operatörer levererar under normal affärstid och kan kräva en underskrift vid mottagandet, så vi föreslår att din order levereras till en adress där någon kommer att vara tillgänglig för att acceptera den. 

  • Vad händer om jag inte närvarar när min beställning anländer?

    De flesta transportörer brukar ringa dig eller lämna ett textmeddelande med beräknad ankomsttid i förväg. Om du inte är närvarande när ditt paket kommer, kan du vanligtvis omorganisera leveransdatum och tid eller hämta ditt paket på närmaste utlämningsställe

    Leveranspolicyn varierar från operatör till transportör och land till land, därför rekommenderar vi att du följer alla instruktioner du kan få från vår leveranspartner med avseende på leveransändringar. 

  • Kan jag välja en viss tid eller dag för min leverans?

    Det är inte möjligt att ge en exakt tid och datum för när din beställning kommer att levereras till dig. Du erbjuds med den beräknade leveranstiden för din beställning vid kassan och i din orderbekräftelsemail.

    Om du behöver skjuta upp sändningen av någon anledning samt att din beställning inte har skickats än, vänligen kontakta vår kundtjänst och meddela oss när du önskar ditt paket skulle skickas till dig.

    När din beställning har skickats från vårt lager kommer du att få ett leveransbekräftelsemail tillsammans med en spårningskod som du kan använda för att hålla koll på ditt paket. Klicka bara på din spårnings länk på det här e-postmeddelandet för att se aktuell spårningsinformation.

  • Kan jag få min beställning levererad till min arbetsadress?

    Vi kan leverera till både din bostadsadress eller din postort. De flesta transportörer levererar under normal vardagstid och kan kräva en underskrift vid mottagandet, så vi föreslår att din order levereras till en adress där någon kommer att vara tillgänglig för att acceptera det.

  • Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?

    De flesta transportörer brukar ringa dig eller lämna ett textmeddelande med beräknad ankomsttid i förväg. Om du inte är närvarande när ditt paket kommer, kan du vanligtvis omorganisera leveransdatum och tid eller hämta ditt paket på närmaste utlämningsställe.

    Om du inte lyckas hämta ut ditt paket inom den angivna tiden kommer den automatiskt att skickas tillbaka till vårt lager. Oroa dig inte, när den når oss kommer vi att komma i kontakt med dig och informera om din order om du fortfarande är intresserad på nytt.

Teknisk

  • Hur kan jag anmäla mig till ert nyhetsbrev?

    Om du bestämmer dig för att anmäla dig till vårt nyhetsbrev, finns det ingen chans att du kommer sakna några nyheter eller vår senaste kampanjer.

    Det enklaste sättet att anmäla dig är att gå till botten på vår "Hemsida", fyll i din e-postadress och så är det klart - du prenumererar officiellt för våra nyhetsbrev. Dessutom får du en välkomstrabatt om du prenumererar hos oss. 

  • Jag har problem med att logga in på mitt konto.

    Om du kommer till vår inloggningssida och får ett meddelande som säger att din e-postadress / lösenord är ogiltig följer du stegen nedan:

    • Se till att ditt konto har skapats framgångsrikt när du försökte registrera dig för första gången - du borde ha fått ett "Welcome to eyerim" -meddelande från oss. Om du inte har fått det här e-postmeddelandet kan det innebära att du uppgav fel e-postadress under registreringen och ditt konto inte har skapats korrekt.
    • Observera att du inte skapar ett konto om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev och att det krävs en separat registrering
    • Dubbelkontroll om du använder samma e-postadress och lösenord som du registrerade dig med.
    • Om du inte kommer ihåg ditt lösenord klickar du på "Glömt ditt lösenord?" länk på inloggningssidan. Var god ange din e-postadress så skickar vi dig ett mail med en länk som låter dig återställa ditt lösenord och skapa en ny för ditt konto.
    • Om du efter det här inte kan logga in, kontakta vårt kundtjänstteam som ger så mycket information som möjligt om problemet, inklusive skärmbilder av eventuella felmeddelanden som du får och vad du hittills har gjort för att försöka lösa det. 

  • Måste jag skapa ett konto för att handla hos er?

    Nej, det behövs inte.

    Du får alltid varje orderbekräftelse från oss via e-post. Men om du registrerar dig kommer ditt nästa köp ske blixtsnabbt. Du kan då ändra och redigera dina adresser när som helst, kontrollera dina tidigare beställningar, uppdatera din kontoinformation och spara din tid vid utcheckningen varje gång du kommer tillbaka.

  • Hur kan jag Avprenumerera på era nyhetsbrev?

    Om du inte längre vill prenumerera på våra nyhetsbrev kan du avbryta prenumerationen genom att klicka på länken "Avprenumerera" i ett av våra nyhetsbrev som du nyligen fått.

    Om du ändrar dig senare och vill prenumerera igen kan du prenumerera på samma sätt som du gjorde för första gången. Du kommer emellertid inte att få en annan välkommen rabattkod. 

  • Jag har glömt mitt lösenord, hur återställer jag det?

    Om du har glömt ditt lösenord är det verkligen enkelt att återgå till ditt konto.

    Gå vidare till vår inloggningssida genom att klicka här eller det finns i skärmens högra hörn. Klicka på "Glömt ditt lösenord?" och ange din e-postadress. Då får du ett mail med en länk för att återställa ditt lösenord. 

  • Jag har problem med att betala på er webbplats, vad ska jag göra?

    Vi är verkligen ledsna om du stöter på några problem med betalningen i kassan

    Var alltid säker på att all information som krävs i betalningssteget är korrekt, t.ex. kortnummer, namn, e-postadress etc. Om du fortfarande har problem med en viss betalningsmetod, är det enklaste sättet att kontakta klarna kundservice.

    Om du fortfarande inte kan betala, kontakta vårt kundtjänstteam som ger så mycket detaljer som möjligt om problemet, inklusive skärmbilder av eventuella felmeddelanden du får och vad du har gjort hittills. 

  • Jag har inte fått en orderbekräftelse via epost, är allt OK?

    Om du inte hittar din orderbekräftelse i din inkorg följer du stegen nedan:

    • Se till att du kontrollerar Spam eller Kampanjer i inkorgen
    • Kontrollera om du har slutfört din beställning korrekt (framgångsrik betalning)

    Om du fortfarande inte kan hitta din orderbekräftelse finns risken att du har angett felaktig e-postadress eller att din betalning inte behandlades. Vänligen kontakta vårt kundtjänstteam som ger så mycket detaljer som möjligt om problemet och vi kommer att försöka sortera ut det för dig. 

  • Beställningsfrågor
  • Betalning, kampanjer och kuponger
  • Produkter, varumärken & lager
  • Returer & återbetalningar
  • Leverans och frakt
  • Teknisk
  • Returinstruktioner
  • Frågor