• Gratis frakt GRATIS FRAKT
  • 30 dagars ångerrätt 30 dagars ångerrätt

kontakta@eyerim.se

Frakt och returer

Vad är leveranstiden?

eyerim förvarar alla de mest populäraste produktartiklarna i sitt varuhus som förbereds inför leverans inom 24 timmar . Dessa produkter återfinns under kategorin ”Snabb leverans” och anländer vanligtvis inom 3–5 arbetsdagar.

Utöver dessa produkter som redan står i varuhyllan beställer vi de direkt från leverantören med en beräknad leveranstid på 12–19 vardagar. För receptbelagda glasögon är leveranstiden en aning längre då glasen behöver monteras med styrka.

Notera att vissa begränsade kollektioner från enskilda tillverkare kan ta längre tid. Men oroa dig inte – kontakta vår kundtjänst i förväg så ser vi till att hålla ett extra öga på din beställning med uppföljning via epost."

Är frakten verkligen gratis? Skickar ni internationellt?

Ja. eyerim erbjuder gratis frakt och det tillkommer ingen extra leveransavgift.

Frakten sker helt utan kostnad till alla EU-länder och Sverige.

Om du råkar befinna dig någon annanstans än den adressen du först uppgav i samband med köpet så kan du mejla oss på kontakta@eyerim.se så ska vi se till att ändra adressuppgifterna åt dig. Vi kan även skicka till ett annat EU-land!

Kan jag spåra mitt paket?

Så fort ditt paket har lämnat varuhuset på väg till dig så skickas en fraktbekräftelse till din e-postadress ihop med ett spårningsnummer som länkar dig till GLS Track & Trace-sida.

När paketet har kommit till en ParcelShop så har den anlänt till ett utlämningsställe närmast dig för upphämtning. Kopiera Kollo-iD:et eller Sändnings-iD (Swedish parcel number/Customer's own reference number) till Schenkers egna söktjänstpanel för att leta fram närmsta postombud.

Innan dess kan du få en statusöversikt på din beställning genom att logga in på ditt konto.

Om du inte har ett eyerimkonto så är du välkommen att mejla vår kundtjänst för mer information.

Vilken fraktmetod använder ni?

Våra pålitliga internationella leveranspartners kommer leverera varorna direkt till ert närmsta postombud av GLS varpå paketet sedan omhändertas av Schenker. Du kommer att få en avisering via postbrev eller SMS så fort paketet är framme för upphämtning. NOTERA: det går också att kopiera kollo-id:et som finns på GLS Track & Trace-sida till Schenkers egna sökpanel för att leta upp adressen till ombudet.

Kan jag returnera mina glasögon?

Ja. Tack vare vår 30-dagars ångerrätt, kan du handla utan risk.

I händelse av att produkten du har beställt inte lever upp till dina förväntningar eller inte passar ditt ansikte så kan du returnera din vara till oss inom 30 dagar efter att du mottagit den.

Du kan kontakta oss om du önskar byta ut din produkt mot en annan. Dessvärre så kan vi inte byta ut artikeln under samma ordernummer, men däremot beställer vi givetvis ett nytt paket från leverantören. Allt du behöver göra är att genomföra ett nytt köp direkt från vår hemsida för ersättningsprodukten du önskar. När vi har mottagit din retur så behandlar vi en återbetalning för att sedan skicka den nya produkten så snart som möjligt. Vänligen notera att den beräknade leveranstiden även gäller för utbytesprodukter.

Om du vill returnera din beställning så kommer vår kundserviceteam ombesörja din återbetalning omedelbart efter att produkten har levererats tillbaka till oss och kvalitetsgranskats

Vänligen se de instruktioner och villkor för retur av varor till oss i sektionen nedan.

Hur returnerar jag en vara?

Liksom allt annat hos eyerim är returnering extremt lätt.

Allt du behöver göra är att packa din vara noggrant, lämpligast i samma förpackning som du fick den i och skicka den tillbaka till oss:

eyerim - FHB Group
Mlynske luhy 29
821 05 Bratislava
Slovakia

Glöm inte att informera oss på kontakta@eyerim.se. Låt oss få veta varför du behöver returnera produkten och glöm inte att uppge ditt ordernummer.

Vänligen notera att varje vara inspekteras grundligt vid ankomst. Tyvärr kommer vi inte acceptera din returnering om inte följande kriterier är uppfyllda:

  • Produkten måste vara i oanvänt, oslitet och oskadat skick
  • Varan som du returnerar till oss får inte vara skrapad och får inte visa tecken på slitage
  • Varan måste returneras i sin originalförpackning innehållande fodralet och alla tillbehör du mottog.
  • All äkthetsmärkning och tillverkarförslutningar måste vara bifogade
  • Det paketerings- och leveranssätt du använder måste vara säkert. eyerim tar inte ansvar för produkter som är skadade under returtransporten. Vänligen försäkra dig om att du har erhållit ett utsändningsintyg.

OBS: Du måste själv stå för kostnaden för returneringen av produkten. Men om du skulle vilja byta ut produkten skickar vi ersättningsprodukten utan kostnad.

OBS: Tyvärr så återbetalar vi inte kostnaden för de delar som är skräddarsydda efter individuella behov. För beställningar med receptbelagda glasögon så återbetalar vi endast för ramen.

Hur lång tid tar det att bli återbetald?

Så fort ert returpaket har inspekterats och behandlats av vår returavdelning så kommer du få en avisering via e-post. I efterhand bearbetar vi en full återbetalning - hela processen tar vanligtvis uppemot 14 dagar. När vi har genomfört återbetalningen så bör pengarna reflekteras på ditt konto inom 2-5 bankdagar. Det kan emellertid variera beroende på kreditkortsföretaget, kontotyp eller bankens policy.

Jag fick en felaktig eller skadad vara.

Vi är mycket ledsna om detta någonsin händer dig.

Vi gör vårt bästa för att förhindra en sådan situation. Vi inspekterar varje vara innan det skickas till våra kunder. Tyvärr har vi inte kontroll över vad som händer under frakten.

Om du mottar din vara i skadat skick, vänligen ta en bild på varan och skicka den till oss på kontakta@eyerim.se. Vi kommer omedelbart att skicka ett annat par och ordna upphämtning för det det felaktiga paret.

Packa under tiden försiktigt din vara, i samma förpackning som du mottog den, och skicka den tillbaks till oss (se instruktionerna ovan). Vi står för returkostnaderna.